Contract is getekend: DCA hoofdsponsor bij KFCO Beerschot Wilrijk
"Ambitieus bedrijf vindt ambitieuze voetbalclub"
Heel wat (schoon) volk in de Olympic Lounge van onze voetbaltempel vandaag. En dat mocht, want tijdens de persconferentie stelde KFCO Beerschot Wilrijk zijn nieuwe hoofdsponsor voor: DCA, een bouwfirma uit Beerse. De mondelinge overeenkomst over een samenwerking voor drie seizoenen werd klokslag twaalf uur met zwierige handtekeningen geofficialiseerd. Vanaf nu voetballen onze kampioenen dus met het DCA-logo op de nieuwe truitjes. En dat leverde aan de eretafel niks dan lachende gezichten op.
"Wij zijn beretrots op het feit dat we met een hoofdsponsor als DCA kunnen uitpakken. Dit is een mijlpaal in de nog jonge geschiedenis van onze club", stak Walter Damen van wal. "Als je ziet welk traject we de voorbije vier jaar hebben afgelegd: gestart in eerste provinciale, vier titels op rij... en straks voetballen we in 1B, de tweede afdeling van het Belgisch profvoetbal. Er is echter niet alleen de sportieve groei van KFCO Beerschot Wilrijk, we zijn in die periode ook een nog hechter geheel geworden, waarbij we de verbondenheid met Wilrijk steeds meer en meer hebben aangetrokken. Bij de komst van DCA wil ik in dezelfde adem ook onze vorige hoofdsponsor Land Invest Group bedanken voor het feit dat zij ons vier seizoenen méér dan 'mee op weg' hebben geholpen. En dat zij ook nu nog betrokken willen blijven bij onze club. Iets meer in de schaduw, maar met evenveel betrokkenheid en enthousiasme. Maar nu zeg ik: hartelijk welkom op het Kiel, DCA. Een bedrijf dat in zijn branche voor degelijkheid staat en met KFCO Beerschot Wilrijk een trouwe partner heeft gevonden."
Daar pikte Michiel Schellekens, algemeen directeur van DCA, gretig op in. "Beerschot. In het voetbalwereldje is het een gekende naam. Een club met een rijke historie, die nu onder de naam KFCO Beerschot Wilrijk een nieuwe start heeft genomen en opnieuw aan een succesparcours bezig is. Het klopt, als je ziet wat hier in het Olympisch Stadion in een tijdspanne van vier jaar werd gerealiseerd en opgebouwd, dan mogen we gerust van een mirakel spreken. Wat zich hier afspeelde en afspeelt, is een uniek verhaal. Er is maar één "ploeg van 't stad", en die speelt op het Kiel. Dat de club in zijn zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor bij ons kwam aankloppen, was charmerend. We kwamen snel tot een akkoord, omdat ambitie en enthousiasme zowel in ons bedrijf als bij de club in overvloed aanwezig zijn."
"DCA wil graag meewerken aan de verdere uitbouw van KFCO Beerschot Wilrijk. Op alle vlakken", vulde DCA-bestuurder Luc Neefs aan. "Zo worden wij niet alleen hoofd- en shirtsponsor van het eerste elftal maar zal ons logo ook op de truitjes van alle jeugdploegen te zien zijn. Omdat de jeugd evenzeer bij het project moet betrokken blijven, zetten we daar flink op in. En verder staan we ook op de eerste rij om de samenwerking en interactie met die unieke supporters van deze club intact te houden. Zo hebben we met de sfeergroep al afspraken gemaakt dat we ter gelegenheid van de eerste competitiewedstrijd op het Kiel, begin augustus tegen Union, een grote tifo-actie sponsoren... én daar bovenop ook nog eens twintig gratis vaten bier voor de supporters voorzien. "Let's build history", luidt de nieuwe slogan bij KFCO Beerschot Wilrijk. Daar vinden we ons perfect in terug. We kijken echt uit naar deze samenwerking met de ganse club: bestuur, de Vrienden van het Olympisch Stadion, de supporters,... Iedereen."
Op het moment dat Joren Dom zijn handtekening onder een driejaarscontract van KFCO Beerschot Wilrijk zette, en daaropvolgend zijn "officiële entree" maakte in de Olympic Lounge, had ook clubvoorzitter Eric Roef nog leuk nieuws in petto.
"Op sportief vlak hebben we met zeven nieuwe spelers al heel wat belangrijk werk verzet. Onze supporters mogen in principe nog twee transfer verwachten: een extra centrale verdediger, met wie we zo goed als rond zijn, maar die eerst nog medische testen moet afleggen alvorens hij een contract kan ondertekenen. En verder werd er budget vrijgemaakt om een topspits bij de A-kern te halen. Pas dan zal ons huiswerk helemaal af.zijn", gooide Roef direct de kaarten op tafel. "Ook in het stadion zelf hebben we grote verfraaiingswerken uitgevoerd, en onder andere drie loges bijgebouwd. Zodat we nog meer sponsors, partners en bedrijven van ons unieke kader kunnen laten genieten. Die werken zullen klaar zijn tegen 22 juli, wanneer we hier AA Gent ontvangen voor onze "galamatch" uit de voorbereidingscampagne."
"Ook onze supporters blijven ons trouw. Zevenennegentig procent van onze abonnees hebben inmiddels hun seizoenkaart verlengd. Dat betekent dat we, zonder jeugdabonnementen, momenteen zo rond de 4.100 abonnees zitten. En dan moet dit weekend de vrije verkoop nog beginnen. Ook op dat vlak verwacht ik dat we stappen vooruit gaan zetten."
De Kielse "goed nieuws show" werd, naar Kielse traditie, afgerond met een lange na-praatsessie, een lekker buffet... en doorgespoeld met de betere wijnen en/of een frisse pint. Zo gaat dat nu eenmaal bij "de ploeg van 't stad"...
Klik hieronder voor de fotoreeks van de persconferentie...
https://www.facebook.com/410486625735645/photos/ms.c.eJxNkNsNA0EIAzuKMK~...
Info en tekst: Sam Vangeel en Danny Geerts.
Foto: Kristof Vermeulen
Volgende wedstrijd
Nieuws heet van de naald
© 2015 KFCO Beerschot Wilrijk - Alle rechten voorbehouden - Foto's Jan Mees - Powered by eFlavours